Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

20 februari 2017

tänk om jag skulle vara perfekt!

så tråkigt det skulle vara... kan ju alltid bli bättre. Tur att barnen har bättre ordning, inte jag som lärt dem, kanske bara varit avskräckande exempel.

12 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Jag är riktigt ordningsam. Fläckvis ...

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag håller på att bli...

ulla laiho sa...

Rent principiellt är jag ordningsam.

Jag upplever dock att ett hinder för struktur och ordning är, att utrymmet tagit slut.

Hanneles bokparadis sa...

Ulla Laiho, ont om tid och utrymme ibland

Polargrevinnan sa...

Sitter och tänker om jag är ordningsam. Så där lagom, tycker jag.
Herrn i huset tycker nog att kunde vara lite bättre. Bättre - vad då?
Huvudsaken man hittar saker (helst meddetsamma) men böckerna i hyllorna står inte i bokstavsordning. Jag har försökt men någon rör till det.
Kan det vara jag själv?
Ha det bra.
Viola

Polargrevinnan sa...

Hej igen!
Jag vill bara tala om att jag har fått ny dator och jag får inte
rätt på inställningarna till bloggen. Jag hade tänkt göra en ny blogg men ångrade mig. Hoppas att du hittar mig.

Hanneles bokparadis sa...

Viola, hihi, herrn i huset frågar mej om sina saker ❤️

Inger, tekniken kan ställa till det.

Anonym sa...

Jag är både ordningsam och väldigt stökig! Beroende på vad det gäller. Gillar inte att städa, men vill gärna ha min egen ordning på saker.
Ha det bra!

Gunnel sa...

Perfekt är ett ganska svävande begrepp. Kan nog vara både bra och dåligt. Det beror på vem man frågar.

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, på jobbet har jag alltid varit ordningsam.

Gunnel, så sant så, tänk om jag blir för ordningsam och börjar plåga min omgivning...

znogge sa...

Befriande när inte alla människor är lika. Dessutom är vi vuxna och får väl anses att själv välja över våra liv och hur vi vill ha det.

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, precis, barnen har slutat sucka över min "ordning"