Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

29 november 2012

20 bästa om mina vanor

bageriet, matbröd: hembakat eller Ekostore
bageriet, kaffebröd: slut med äppelbullar på Mauritz kafé
blomsteraffären: Lisas Blomsterateljé på Hisingen
smycken: av äkta plast från Gudrun Sjödén
pizzan: åt sist på Hisingen, delade med sonen
thaibuffén: det gillar barnbarnet
fiskrestaurangen: fisksoppa i Saluhallen i Göteborg
kameran
: Canon ixus i fickstorlek

bil: äkta Volvo från Hisingsfabriken
moped: aldrig kört, sönerna hade en Crescent från 1960
handelsträdgård: Sissinghurst
tv-serien: gillade William and Mary, Downton Abbey
på nätet: trädgårds- och bokbloggar
boken: Franz Kafkas Processen
resmålet: lämnar inte gärna Hisingen, annars England
drycken: mörkt öl guinness
shoppingstället: allt finns på Hisingen
staden att bo i: Hisingen Island
storstaden: London, eller Göteborg
morgontidningen: Göteborgs-Posten

Alla som vill berätta om sina 20 bästa, kan hänga på.

10 kommentarer:

Znogge sa...

Inte otänkbart alls! Kul att veta lite mer om dig.

Hannele på Hisingen sa...

Znogge, jo, maken din känner nog dej ;)
Jag gillar Hisingen!

Filifjonkan 1 sa...

Hej Hannele. Jo efter alla år tillsammans på bloggen så tycker jag mig ha förstått att du älskar ditt Hisingen med alla promenadstråk som jag kunnat se som du lagt ut! Mitt hem är min borg, Ha det så bra

Hanneles bokparadis sa...

Filifjonkan, jo, mitt hem är min borg ...

Filifjonkan 1 sa...

Hihi ja det är så det skall vara du har ett hem med en fin trädgård också som vi fått se i olika inlägg under åren.

Hannele sa...

Filifjonkan, och visst är trädgårdsarbete också fin träning :)

thejeanettishway sa...

vad härligt att vara så hemmakär!

Hannele på Hisingen sa...

Jeanette, jag trivs bäst på Hisingen :)

Ylva sa...

Den listan kör jag hos mig! Blir lite knäppt med en del saker jag inte är intresserad av, men kul ändå.

Hannele på Hisingen sa...

Ylva, man kan inte vara intresserad av allt :)