Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

21 maj 2011

Papyrys på Irland

Jag har förmodligen sett Irlands enda papyrys-planta (KLICKA).
Helen Dillon med sin bok framför hennes fantastiskt vackra trädgård.
Mycket fin formklippning, The Dillon Garden, Irland.

18 kommentarer:

Suss o Kai sa...

Mmmm avundas dej som är där borta :) får ta det när barnen flyttat och jag övertalat Kai att det är dit han alltid velat åka ;) Kram Suss

Hannele på Hisingen sa...

Suss, jag reste utan make ;)
kram

Anette sa...

Vilken mysig trädgård det verkar vara! Ha en fin helg. /Anette

Kristina sa...

Är nog lite avundsjuk jag med...
Ser ut som en trädgård där det finns litet av varje... mysigt jo :)

Hanneles bokparadis sa...

Anette, önskar dej också en fin helg.

Kris, det finns mycket på liten yta i vackra färgkombinationer.

Helga sa...

Vilken fin resa du gjort!! Var det en trädgårdsresa??

skogsnuvan sa...

Vilken trädgård. Den skulle jag vilja se.

Hannele på Hisingen sa...

Helga, huvudsakligen trädgårdar, såg nio stycken, men hann med annat också :)

Skogsnuvan, väldigt vacker liten trädgård.

Znogge sa...

Papyrus har jag sett på Sicilien och i Egypten men på Irland hade jag inte räknat med det!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag såg i Rom i Italien,
denna förvaras inne på vintern.

Synnøve. sa...

Halloj igen.
Fågelskådare ärväl att ta i kanske. Men när de sitter så still och nästan ber om att bli fotade så är inte jag nödbedd precis hihi.

Älskar din väska. Den rosa vattenkannaväskan. Den ÄR du Hannele :))

Irish cooffe är inte alls dumt alltså. Får se om det kan bli en till kvällen med gubben.

Vacker trädgår du besökt. Det är nått visst med trädgårdar i England och på Irland. De är så annorlunda och lummiga. En sån vill jag ha. Men det är nog svårt här är jag rädd.

Ha nu en skön dag Hannele. Jag ska i alla fall ha det.
Kram Synnöve.

Hannele på Hisingen sa...

Synnøve, du kan få vilken trädgård du vill,
med lite tålamod, kram.

Lillemor sa...

Häftig klippning! Tänk om man skulle våga göra ngt nytt av de gamla kloten...

Hanneles bokparadis sa...

Lillemor, det är bara att sätta i gång.

Dorpan sa...

vill också ha trädgård, eller en liten plätt hade räckt haha =)

Hannele på Hisingen sa...

Dorpan, min mor ha både kryddor, tomater och blommor på sin balkong.

Ruben sa...

Vilken vacker trädgård – med papyrus och allt!
/Ruben

Hanneles bokparadis sa...

Ruben, Helen Dillon var impad att jag kände igen papyrus, för jag hade sett det i Rom innan.