Welcome to Hannele's paradise on Hisingen. Inte bara drömmar, utan verklighet. __ Sumeba miyako. Home is where you make it.__ "Var du än bor, lär du dig älska det," japanskt ordspråk. En liten trädgård på 810 m² på ett berg, blandat med natur och tuktade buskar och fruktträd, nära havet, skog, åkrar och öppna landskap, nära alla storstadens nöjen. Trädgårdsblogg halva året.__ "Paradiset finns här, just nu, bara du har vett att ta vara på det." My own photos (CLICK on images to enlarge). Besök även: Hanneles bokparadis.

17 januari 2008

Stickgraffiti på Hisingen

Vem stickar en halsduk åt Torsten Renqvists känguru i denna blåst.

20 kommentarer:

Ingrid E sa...

Helt underbar! När skall du börja sticka till det offentliga rummet?

Filifjonkan 1 sa...

Godmorgon Hannele.
Ja denna stickgrafitti som är så mysig undrar vilka de är som förskönar er stad så där? Härligt är det Ha nu en riktigt skön torsdag

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, jag borde nog hitta på något :)

Filifjonkan, flitiga kvinnohänder som busar och glädjer oss.

Strumpstickan sa...

Bra foto:)

Lis vom Lindenhof sa...

Das sieht ja lustig aus!

Eleonor (Elle) sa...

Finns väl bara en ,eller ? Kram!

Anonym sa...

Härligt.. lös upp..=)/åsa

Anonym sa...

Hihi...ja, vem kan det vara...fniss

När jag var liten så klädde jag på en liten naken flickstaty, i parken där jag bodde... jag var så rädd att hon skulle frysa under kalla vinterdagar!
Min mamma hjälpte mig, jag var bara 5 år...

purple area sa...

Kul idé!!

Rita A sa...

Hauska!

Hannele på Hisingen sa...

Strumpstickan, eller hur :)

Lis, Strickengraphite ist lustig.

Eleonor, jag vet bara en på Hisingen.

Åsa, visst blir man glad.

Gerda-Thyra, då måste ju du och din mamma vara de första stickgraffitiutövare :)

Purple, visst är det underbart.

Rita, onko leviämässä Suomeenkin?

Klimakteriehäxan sa...

Kolla in http://maskerade.blogsome.com/
- stick- och virkgraffiti utav bara tusan! Har rötterna i Stockholm, står på tur för att få min make-my-day-award!

Hannele på Hisingen sa...

Klimakteriehäxan, härlig länk :)

Inkivääri sa...

Voi kuinka kiva:) Sinäkö?

Anonym sa...

Klart att statyn ska ha en halsduk!

Hannele på Hisingen sa...

Inkivääri, en vielä, mutta alkaa tehdä mieli keksiä jotain tuollaista hassuttelua ja leikkiä :)

Akson, det är ju tur att Strumpstickan insåg det :)

Anonym sa...

Hej Hannele... jag hängde ut en före jul utanför "franska cafet... nästa dag när jag skulle ta foto till tisdagstemat så var den borta. Tydligen var det någon som antingen tyckte om den eller ansåg sig frysa mer än stolpen

Hannele på Hisingen sa...

Marlene, det var ju tråkigt,
man får alltid ha kamera i fickan.

Anonym sa...

Det hade jag... och jag fotade men det var för mörkt, och med blixt på så blev ju halsduken kritvit av blixten... så, men någon blev väl varm iaf.

Anonym sa...

Marlene, inte så lätt att fota..